11 listopada 2020

Stan Borys: budzę się do życia

- Od samego początku walczyłem z myślą, żebym nie został na wózku. Niektórzy lekarze nawet mówili, że są takie perspektywy - mówi w Programie 1 Polskiego Radia Stan Borys, który powoli wraca do zdrowia po przebytym udarze. Którą piosenką zaśpiewa jako pierwszą?
Audio
1 plik
  • Rozmowa ze Stanem Borysem (Muzyczne spotkania/ Jedynka)
Stan Borys
Stan BorysFoto: Wojciech Kusiński / PR

Stan Borys - wokalista, kompozytor, aktor i poeta - na początku 2019 roku trafił do szpitala w wyniku udaru niedokrwiennego. Przez kilka dni był na oddziale OIOM, ale nigdy nie stracił przytomności. Po kilkudniowej walce o życie okazało się, że muzyk jest częściowo sparaliżowany. Dzięki systematycznej rehabilitacji, artyście udaje się odzyskiwać sprawność.

- Jest coraz lepiej. Że tak powiem, budzę się do życia. Cały czas pracuję nad tym. Niektórzy sportowcy piszą do mnie: "Ty wstaniesz! Ty już stoisz!". Cieszę się, bo to dodaje sił - opowiada Stan Borys. - Od samego początku walczyłem z myślą, żebym nie został na wózku. Niektórzy lekarze nawet mówili, że takie są perspektywy. Ja cały czas byłem pozytywnie, motywacyjnie związany z moim życiem i z moimi planami na przyszłość. Na to jak będę biegał, jak będę chodził, jak moi koledzy tenisiści i golfiści mówili: "Czekamy na ciebie". To było dla mnie strasznie motywujące - dodaje.

>>>[CZYTAJ RÓWNIEŻ] Stan Borys: trzeba upaść, żeby móc się podnieść

To dzięki jego partnerce

Gość Jedynki jest w coraz lepszej formie. Maria Szabłowska zwróciła uwagę, że widać poprawę po tym, jak Stan Borys chodzi i porusza się.

- Jestem pilnym studentem, ponieważ uczę się wszystkiego, co we mnie zanikło, czyli sprawności. Ale najważniejszą machiną w tym wszystkim jest osoba. Moja ukochana Ania (partnerka artysty - red.), która nieprzerwanie jest ze mną w każdym szpitalu i w każdym ośrodku rehabilitacyjnym. Popycha mnie do tego, żeby było lepiej - tłumaczy Stan Borys.

Źródło: Stan Borys / Youtube

"Mogę cały koncert dla ciebie zaśpiewać"

Anna Maleady była również motorem napędowym do organizacji specjalnego koncertu charytatywnego "Nie jesteś sam" na rzecz muzyka, który odbył się w czerwcu w 2019 w Polskim Radiu. W koncercie wzięli udział: Kayah, Skaldowie, Halina Frąckowiak, Alicja Majewska, Włodzimierz Korcz, Krzysztof Cugowski, Marek Piekarczyk, Izabela Trojanowska, Jerzy Grunwald, Andrzej i Jacek Zielińscy, Olga Bończyk, Grzegorz Wilk i Agata Dąbrowska.

- Wówczas leżałem i nie wiedziałem, co się dzieje. Jak skończył się koncert, zadzwonił do mnie Krzysztof Cugowski. Wymienił mi wszystkich ludzi, którzy byli i powiedział: "No co ty mi dziękujesz, przecież to normalne. Ja mogę cały koncert dla ciebie zaśpiewać". To jest piękne, że są tacy ludzie - słyszymy.

>>>[CZYTAJ RÓWNIEŻ] "Nie jesteś sam". Polskie Radio włącza się w pomoc dla Stana Borysa

Plany na przyszłość

Stan Borys zamierza, po tym jak odbuduje zdrowie, powrócić do muzyki. Jak mówi, pierwszą piosenką, którą prawdopodobnie zaśpiewa za jakiś czas, będzie wiersz Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego "Rozmowa liryczna". Jest to jego ulubiony poemat.

***

Tytuł audycji: "Muzyczne spotkania"

Prowadziła: Maria Szabłowska

Gość: Stan Borys (wokalista, kompozytor, aktor, poeta)

Data emisji: 27.02.2020

Godzina emisji: 23.05

https://player.polskieradio.pl/kolejka

DS

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz