18 listopada 2018

Quo vadis Kielce

MOTTO

Fortuna caeca  est

       DOBRE PYTANIE

Co naprawdę wydarzyło się w Kielcach

4 listopada 2018 roku..?

..
Jeśli pytam, to dlatego, że sam nie wiem
w którą  pójdzie stronę sytuacja miasta
- absolutna zagadka.

..
Dwa tygodnie temu, późnym wieczorem
wyszedłem z lokalu wyborczego - jak
zwykle w szkole - coś kupiłem w Żabce
opodal i czekając na MPK sprawę rozważałem.
..
Po ilości kartek w tej konkretnej urnie szacowałem
frekwencję na znacznie niższą niż dwa tygodnie
wcześniej; kartki były pojedyncze..łatwe do oceny
ilości..
..
..
Dwa tygodnie minęły, wynik głosowania jest dokładnie
znany, ale jakoś nie widzę, odpowiedzi
na to pytanie: co naprawdę stało się w Kielcach
w II turze zwłaszcza.
..
Nikogo nie obrażając jestem pewien, że to było
klasyczne głosowanie negatywne: przeciw!
Opieram się nie tylko na intuicji,
także na przebiegu kampanii  obu stron;
kampanii, której faktycznie - nie było..
Także wypowiedziach w miejscach
publicznych ...i tym czymś co się
nazywa nastrojami społecznymi....
Otóż ludzie porozumiewają się
ze sobą w miejscach publicznych
i prywatnych i na to nie ma rady.
Poza tym była jeszcze jedna okoliczność;
miałem istotny punkt obserwacyjny
- w obu turach..(....)
..
Dobrze, i co dalej?
..
Osobiście cieszę się, że Spokojnie, Kielce
jakoś przetrwały, nie dałem się skusić
na wypowiedzi negatywne
wobec "przebudowy Kielc" -
w referendum 2016 - nie brałem udziału,
lecz zgłosiłem protest referendalny;
gdyby rozpatrzono merytorycznie
nie pisałbym zażalenia do Sądu Apelacyjnego
w Krakowie, który też nie rozpatrywał
sprawy jawnie, ani merytorycznie.
Prawdopodobnie Sąd prawdziwy
i niezawisły uznałby, że nawoływanie
do bojkotu referendum przez urzędującego
prezydenta miasta - nie było "elementem kampanii"
- lecz działaniem niezgodnym z Konstytucją RP
- nakłanianie do NIEkorzystania Z praw obywatelskich
we własnym interesie - jak podnosiłem.
..
Wszystko toczyło się bez ,mojego udziału.
..
...i cóż: ślepy los ?
Czy jakaś prawidłowość?
Zobaczymy przecież.

(18 listopada 2018 - 21:42
aktualizacja: 19 listopada 2018 -04:24)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz