08 listopada 2009

Tak, to jesień(60)

 
..".. a ja..? .."
"..Zależy Który.." - jakbym słyszał; lecz sam wiem; nie byłem dobry, nie byłem zły..
"..wprost dziwię się, że istniałem.."- medytuję i nie do śmiechu wcale..
Jasne, ze mało kto jest zadowolony z 30 lat jak spojrzy tu na łączkę,..
.. jeśli siedzi wciąż w bloku, w klatce,to jest idiotą, choćby nie wiem jak mędrkował;
..ale, ale..- co mogłem tutaj zrobić..?
.."..wiać jak najdalej.."
..jedyne wyjście,..ach Blaise Pascal, taki byłem zadufany;"miłość, miłość czyni cuda!"..- powtarzałem..
-" więc to tak..?"
.. nie tyle emigracja, co ucieczka bezpowrotna..
- aż do końca..uciekać od tych którzy..TUTAJ MACA OD WIEKOW..i na wieki..
..
Blaise Pascal;"Swiat ma dobry sąd o rzeczach, ponieważ tkwi w naturalnej niewiedzy, będącej prawdziwą siedzibą człowieka. Nauki maja dwa krańce, które stykają się z sobą: jeden to czysta niewiedza naturalna, w jakiej znajdują się wszyscy ludzie przy urodzeniu.
Drugi kraniec to ten, do którego dochodzą wielkie dusze, które przebiegłszy wszystko, co ludzie mogą wiedzieć, uznają, że nie wiedzą nic, i znajdują się w takiej samej niewiedzy, z jakiej wyszli; ale jest to niewiedza uczona, która zna samą siebie.
Ci pośrodku, którzy wyszli z naturalnej niewiedzy, a nie mogli dojść do tamtej mają jakowyś polor owej wiedzy zadufanej w sobie i udają mędrków. Owi to mącą świat i sądzą mylnie o wszystkim.
Lud i ludzie naprawdę zdatni tworzą bieg świata; (tam)CI gardzą nim i są przedmiotem wzgardy. Mają zły sąd o wszystkich rzeczach, podczas gdy świat ma dobry."(308)
..
Wielkie dzięki Panie, że znajduję w Myślach Blaise Pascala tyle otuchy; byłbym zwariował już dawno..całkiem, a tak, to tylko trochę..
..ale tu nie ma przypadków; już wtedy, w lutym 1973, gdy żegnałem się z pięknym Toruniem, był ze mną Co-Partner..
..tylko o tym nie wiedziałem..
Posted by Picasa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz