31 maja 2011

Przyjaciele ATD IV Świat







oto Jest - widzę teraz wyraznie - bez zasłony;
oto Jest - Krzyż Zbawiciela - uświęcony najprawdziwszą ofiarą;
..gehenną Odrzuconych
..czy to nie cud, że stanął akurat w Kielcach;
..a przecież, a przecież - to nie robi specjalnego wrażenia
..
Jak przed laty to zobaczyłem; aż nie wierzyłem..
Spisałem te nazwiska ; dwadzieścia kilka wtedy;
to było silne. Tych ludzi spotykałem wiele razy
na Peronie I - albo w poczekalni górnej Dworca PKP.
Czasami było tam około trzydziestu - osób ; ogrzewalnia, poczekalnia, jakby klub taki. Patrzałem z niedowierzaniem..słuchałem ; naprawdę nie rozumiałem co się dzieje.
..
Teraz już wiem co się dzieje naprawdę - a co jest fikcją i frazeologią.
Tym niemniej frazeologia jest niezbędna - nie tylko jako zasłona.
W zestawieniu z faktami dostarcza a contrario środków opisu.
Uzupełnia, jakby to powiedzieć ubogaca obraz, nadaje rytm i barwy;
"tej malowanej zasłonie którą żywi Życiem zowią"
W.Somerset Maugham - lecz memento;
"Jeżeli naród ceni jakąkolwiek wartość wyżej od wolności, straci wolność. Jeżeli tymi wartościami są bogactwo lub bezpieczeństwo, straci je także."
(ibidem)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz